Vanliga frågor

När kan jag cheka in och när ska jag checka ut ?


Du kan cheka in tidigast klockan 16:00 och chekar ut senast klockan 10:00




När betalar jag ?


Efter att du har gjort din bokning online så har vi registrerat ditt kreditkort och vi debiterar 30% av totala beloppet 60 dagar innan ankomst. 30 dagar innan ankomst så debiterar vi resterande 70% av totala beloppet. Har du gjort din bokning via mail eller telefon och valt att få en faktura så betalar ni in beloppen enligt ovan procedur betalning med kreditkort.




Hur checkar jag in och hur får jag min nyckel ?


Man chekar in själv det finns ingen reception. 1 vecka före er ankomst skickar vi en kod till er mail och mobil den koden använder ni er av när ni skall öppna ytterdörren till lägenheterna /Stugorna. Så ingen nyckel behövs utan alla dörrar har kodlås.




Hur hittar jag mitt boende ?


1 vecka innan er ankomst skickar vi er en länk till google maps på er mail och mobil. På denna länk ser ni exakt var er lägenhet eller stuga ligger, Brevid ytterdörren finns även en skylt som är märkt med vår logo RIBO Apartment och namnet på lägenheten eller stugan.




Finns det bäddlinnen och handdukar ?


Ja alla bäddar har bäddlinnen och handdukar




Finns internet och hur kommer jag åt den ?


Ja Internet finns och vi erbjuder fri WiFi. Modemet som finns väl synligt i boendet så finns även instruktioner brevid modemet för nätverk och lösenord.




Vi kommer med bil hur kan jag parkera ?


Varje boende har olika anvisningar för parkeringen men ni hittar parkerings anvisningar i boendets gästpärm där står utförligt vad som gäller för parkeringen av era fordon.




Kan jag laga mat i boendet ?


Ja alla boenden har fullt utrustat kök.




Finns det matbutik i närheten ?


Ja det finns 2 matbutiker (Coop och Ica) nära boenden.




Vad gäller för snöskoterregler på boendet ?


De är förbjudet att parkera och köra snöskoter på boende området det är endast tillåtet att lasta av och på fordonen på släpvagn. Anvisade parkeringsplatser för snöskotrar finns i gästpärmen på boendet.




Jag flyger till Stockholm eller Kiruna hur tar jag mig till er ?


Flyger du till Stockholm är enklast att du tar tåget direkt från Stockholm till Riksgränsen / Katterjokk. Landar du i Kiruna kan du hyra bil där på flygplatsen och köra upp till oss tar ca 1,5 timme från Kiruna. Du kan också ta taxi till tågstation i Kiruna och tåg vidare därifrån till oss. Är ni större grupper kan vi anordna buss transfer från flygplatsen.




Om jag vill göra någon aktivitet hos er hur går jag då tillväga ?


På våran website www.riksgransenboende.se så ser du vilka aktiviteter vi erbjuder. kontakta oss så sätter vi er i kontakt med personal som kan erbjuda er dessa aktiviteter.




När jag lämnar min lägenhet / stuga vad ska jag då göra ?


1. När du lämnar ditt boende så se till att ni får med alla era personliga saker. 2. Töm alla sopor och för till anvisad plats 3. Diska upp all disk och töm diskmaskinen och sätt tillbaka i skåpen. 4. Ta bort alla bäddlinnen / Handdukar från sängarna som ni använt och lämna på golvet i toaletten eller i vagnarna för smutstvätt. 5. Skräp som finns i lägenheten plockar ni ihop och för till anvisad plats. Vi utför sen avresestädningen av lägenheten efter er vistelse där. Efterkravs debitering kan ske om ej ovanstående punkter är uppfyllda innan vi anlänt boendet för vår städservice som ska utföras.





Kontakta oss

 

info@riksgransenboende.se

Tel: 020 121111

  • White Instagram Icon
  • Facebook Clean
  • Twitter Clean
  • White Google+ Icon
Show More
Adress Office

RIBO Apartment

Triangelvägen 3B
98138

Kiruna Sweden

Betala med kort

© 2016 by RIBO Apartment